Wednesday 22 June 2011

1st Time Ever!!!!

Salam petang...blog dah lame tak hapdate sebab kekeringan idea..bila dah datang idea internet xde plak..haih (= -=)" .. untuk entri yang ni pun mungkin takde ape sangat pun..

Hari isnin yang baru ni (20 Jun '11), aku, Azri & Syafik dipanggil untuk standby. Kitorang di minta untuk standby kat satu kilang (Myagri) kat area Nilai 3 yang tengah hosting program yang dihadiri delegasi-delegasi dari Afrika. Diorang ni sebahagian dari delegasi penuh dari Afrika yang datang ke Malaysia untuk LID atau full-nye, Langkawi International Dialogue .. ape tu?? haih?! tak tengok berita ke? aku yang duk hostel ni pun tau ler sikit2 pasal ni .. Diorang datang untuk overview perkembangan Malaysia dr pelbagai sudut..secara teknologinya, ekonominya, agrikulturnya, dan memacam lagi larh..

Kitorang bertiga yang standby nih di-lead oleh 2 paramedik (en Rahman & en Putera) dari Ibu Pejabat Bulan Sabit Merah KL tak banyak sangat pun kerja..diorang ber-2 kate, kerja bahagian ambulan jadik bizi bila berlaku kecelakaan mase program..kitorang berharap sangat takkan ada ape-ape..mana taknya, baru 1st time kot kitorang jadik standby unit..kalau ikutkan ade je standby unit yang dah berpengalaman kat kuis tu..pulak dah masa program tu ade masa yang mana delegasi2 ni pegi melawat lab (makmal) kat situ, kalau dah citer pasal lab mmg sah-sah la cuak..ape2 pon boleh jadik..huhu..Alhamdulillah, takde ape2 yang jadik sepanjang program (maksudnye, takde keje-lah..muahaha)

Mula dalam 2.30 petang dan habis dalam 6.00 petang..wuhuhu..pengalaman paling best dalam 1 hari tu ialah pengalaman naik ambulans .. siyes, macam roller coaster bila duduk kat bahagian belakang tu .. en Putera plak bawak speed nye tak menahan..huhu.. memang syok habis-lah, insyaAllah bulan 9 ni diorang akan panggil lagi untuk standby untuk program akan datang..mintak2 dapat join lagi...muahaha..



Paramedik a.k.a driver = En Putera


No comments:

Daisypath Anniversary tickers