Wednesday, 11 February 2015

Untuk ke DuaPuluhEmpat kalinya~

Dua dan Empat, TUA~
Dulu, aku semacam eksaited bila nak tiba detik sambutan hari lahir. Perasaan ingin diraikan, satu hari khas untuk diri sendiri. Tapi, ada satu hari tu ternampak nota kecil kat entah mana, kata nota tu:

Bila tiba je hari lahir kita, orang yang sebenarnya patut diraikan bukan diri kita. Tapi ibu bapa kita. Cuba kenang derita ibu menanggung sakitnya melahirkan kita yang sakitnya macam dipatah-patah tulang dan bapak pula berhempas pulas kerja untuk beri nafkah yang membuat kan kita seorang manusia yang sihat walafiat kini, insyaallah.
ok, ada part yang aku tambah-tambah bagi nak bunyik cambest..hahaha..anyways, start dari bacanya nota tu, memang rasa tak patutnye la hai sakan sambut diri sendiri bila tiba birthday kita. yang tanggung serita si ibu, anak pulak yang mintak diraikan.

Ada terbaca kat fb pasal 1 family ni bila ada je besday anak, si anak akan dilatih bapak untuk bagi hadiah pada ibu dan bukannya mintak hadiah dari makbapak. Ajar anak dari kecik untuk hargai makbapak.

So, terima kasih yang teramatnya pada semua yang wish salam hari lahir! Thanks Anas (proud owner of Anasyg) selit 1 slot khas dalam blog untuk besday wish aku..hahaha..thank u soooo much, xiexie, syukran 'ala kulli hal, danke schoen, terima kasih untuk semua. Adalah selayaknya dan sepatutnya orang yang patut diraikan adalah ibu n ayah. Ibu yang tanggung sakitnya beranak, ayah yang tak lekang bernafkah sehingga terjaganya aku yang sekarang ni. Doa buat mereka berdua. Apapun, semoga sekaliannya dirahmati n diberkatiNya. Moga Allah kasih :)
Umur mungkin tua, jiwa aku tetap muda!!! peace! hahaha

tq Mdm QueeLing for the 'surprise' birthday bash. Ni masa keje part time time enumerator masa sem break kat Melaka. Menarik! akan di stori dalam entri akan datang


1 comment:

Anasyg said...

Harap sangat story akan datang tu means in three to four days time. ahaks #caruthalus