Tuesday 29 March 2011

Sesibuk hari Isnin

السلام عليكم

yaw!! its Monday!! haha..hari ni kak ita suruh pi kelas blaja moto sebab nak kene setelkan test QTI dalam minggu ni jugak (test JPJ minggu depan..huhu)..dijemput dari umah jam 8.30 - 8.45 pagi, sampai je dekat Cott Driving Academy, aku pon "arghh!!! moto full lagi"..tiap kali datang je mesti moto-moto kat situ fully occupied..so, macam biasa kene la tunggu turn lagi..ni kalau dekat InMaju Driving Academy mesti da syiok..kt situ moto-moto & kereta-keretanye semua baru-baru n best untuk dipandu, tak ramai orang pulak bukan macam dekat Cott DA ni..tp, pakej lesen dekat InMaju tu mahal woo..tak terdaya la aku nak menanggung fees nyer tu..kalau dekat Cott DA ni murah je pakej nye, dekat pulak dengan rumah..

Tunggu punya tunggu, tiba-tiba dalam jam 9.30 pagi "kapow!!!" tayar lari yang tengah dipandu malatop, angin keluar..huh! terkejut semua orang dekat driving school tu..yang tengah praktis memandu atas track semua terberhenti kejap terkezut punya pasal..beberapa minit lepas, yeay!! ade 1 moto kosong..cepat-cepat grab helmet + vest (leceh tol..huhu) & tunggang!! praktis la memandu atas track, praktis isyarat ape sumer..baru habis 1 pusingan kat atas track, pegawai QTI panggil..beliau cakap aku nyer test QTI arini, aku pon "laa, ingatkan besok"..kene serkap jarang aku..tp, yang best nye harini aku test QTI SEORANG SAHAJA..yeah, haha..selalunye smpai belasan orang sekali test QTI..disebabkan aku sorang, selesa la sket aku nak buat test tu (pegawai pon ade tolong sikit-sikit..hehe)..habis QTI, tunggu borang siap, amik borang dan belek-belek..ciss, ade 3 kesalahan..

kesalahan-kesalahan tersebut ialah:

Memandu di kiri Jalan [ X ]
Berhenti di garisan berhenti [ X ]
Memberi isyarat dengan betul [ X ]

Habis test tunggu kak ita hantar balik umah, tengah menunggu di tengah hari yang panas membara sambil lenjun dengan peluh bagai banjir bula hujan kat KL, ade sorang insan tegur (mungkin dier tengah bosan kot)..tanya aku belajar mana ape sumer..dier kt situ amik lesen teksi..dier graduate matrix, then UUM (financial management), then keje makan gaji..berenti keje makan gaji buat bisnes keje kontrak..macam tau-tau yang aku minat hal-hal bisnes + meniaga ni, dier bagi tips from head to tow kau!! haha..tengs brother!!

Masa kak ita nak hantar balik baru aku teringat, owner of zulhazeeq blog mesej aku pagi tu mintak tolong jual air kelapa sebab tak cukup orang..datang la tolong..darn!! laku gila bisnes acik kelapa tu..tak penah aku rasa penat meniaga camtu (brape jam je pon) walaupun dah berpengalaman meniaga dekat mini warong, booth, bazaar ramadhan, dll tahun-tahun sblm ni (tolong ibu niaga kuihmuih, air soya, taufufa & sbgnya)..SANGAT LETIH + Panas...

::sedikit gambar untuk tatapan::


...::dekat Cott Driving Academy::...


       ~bila owner zeqno9 jual air kelapa..haha~     ~ni tak sempat tny sape, he's form 4 n he's a pro!~


 ~usahawan muda berjaya..haha~

p/s: keseluruhannya, hari isnin yang best + memenatkan + panas..oh ya!! kat situ ade jeli kelapa jugak tau, THE BEST in Negeri Sembilan!!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers