Saturday 28 May 2011

Perhentian Terakhir ~

Assalamualaikum..woaa, lama la tak hapdate blog..nak wat camne, internet kat kolej tu dah la cemerlang, gemilang terbilang, menjulang-julang..loading tak hingat, cuma mampu blogwalking je, itupun 2-3 blog je yg buleh (kan? bertapa cemerlang kemudahan internet kolej-ku ini kan?? D'OUH!!!)

okeh~okeh, berenti melalut n lets get back to the topic.."Perhentian Terakhir?" .. bunyik cam aku dah tempah perjalanan ke alam seterusnya..hell no!! i just wanna to share bout the new KTM station that just recently opened for public weeks ago..selalunya kalau sesiapa dari arah rawang akan dengar/tengok station terakhir dalam destination log tu (destination log?? tak menahan tol) okay2, fine..kat direktori tu, Seremban (well known oredi) supposed to be the last station to be mention..tp, dengan ter-BUKAK-nye station baru ni, berubahlah segala..tp, mudah untuk aku sebab station tu sgt dekat dengan rumah..no need to pay much untuk taxi lagi bila nak ke bandar (tp, Dem!!! aku dah dpt lesen baru nak bkk, macam tak guna gak untuk aku..grr)

Many things happened since..disebabkan orang ramai tak di expose much pasal new stations ni..bila dah ade station baru ni, automatikali (as in automatically) laluan ke Rawang akan berubah ke platform 2/3 (not as usual which is on platform 1) .. macam harini, aku balik rumah kesian kat beberapa orang yang ingatkan tren yang aku naik tu mengarah ke Rawang (tp ke sg. gadut sebenarnya) dah masuk pintu dah tutup baru dapat tau salah naik..kalut la korang...kesian yuk..takpe, as experience is the best teacher, it teaches you..

*there are TWO new stations opened: Senawang & Sg. Gadut
**KTM Senawang is more or less like KTM Mid Valley
**KTM Sg. Gadut is more or less like KL Sentral (a super-mini type..hehe)
***i'll upload the rates later..

p/s: aku ade hebah-gebang pasal benda ni..most of them cakap "Sg. Gadut, huh?! what a funny name"..dem u!! its my place of living kot..as my friend (anas) told me "banyak lagi kot tempat yang nama-namanya lagi pelik dr tu"..thank u!! haha ;P

note: here's an article about the new stations (google some more will ya ;D)


No comments:

Daisypath Anniversary tickers