Wednesday 12 October 2011

[Music] Malaysian English Hitz

disebabkan cuti sem ni aku tak banyak benda sangat nak buat, banyak masa aku habis kat internet (jangan ikut, gaya hidup tak sehat) dengan bertemankan stesen radio peberet aku, Hitz.fm (feveret slot: Morning Crew with JJ n Ean)..ada dua lagu inggeris artis malaysia yang aku rase dah pun naik ke taraf international..bukan "falling in love ~ dato' siti nurhaliza"..tapi dua lagu ni:

1st: Tear Us Apart by Nadhira ft Ron E Jones


2nd: Take Over by Mizz Nina ft Flo-Rida


Antara dua lagu ni aku paling suka yang 1st (nadhira) & tak suka lagu Mizz Nina tu...ada sebab-sebabnye:

- Mizz Nina guna autotune laaa...ape ni...lagu nadhira tu elok je, perfecta!!
- lokasi: Mizz Nina kat Miami Beach (punya la jauh + membazir gila la) & MV dia macam selekeh je; Nadhira plak kat area Bukit Bintang je, tp tetap boom boom pow punye!!
*kat YouTube ade yang komen MV Mizz Nina tu baek buat kat pulau tioman ke, pulau perhentian ke, langkawi ke..jimat duit & dapat gak promosi Malaysia kat orang luar nun..pulau2 kat Malaysia ni pun cantik gak
- kat carta2 radio, lagu Nadhira tolak lagu Mizz Nina ke belakang wooo...see...
- kelakar tengok gaye Mizz Nina dalam MV dia..huhu
- ade lagi, tapi lupa dah laa..haha...nnt2 kalau teringat lagi, aku update la pasal ni..

p/s: mungkin ade ayat-ayat sumbang macam "dia punya hal laa, ko plak bising", "duit dia, biar je lah"  & seangkatan dengannya..well, it is open for interpretation n argument..then, this what i've said..so, what say you? 

UPDATE: classmate aku selamat bersalin anak sulung beliau (alhamdulillah n syukur!!) jam 1 pagi tadi..aku akan post pasal anak beliau once kitorang (classmatenye; more to family actually) jenguk beliau & anaknye nnt..murah rezekimu dapat anak seawal umur 20 tahun..still, smoga tak ganggu pengajian kau..we still have one last semester to spend..it'll be no fun w/out you being beside us all..huhu..again, congratz!!!

4 comments:

Ziey Mazzyha said...

haha bkn lagu siti FIL! gelakgulingguling aku!!

Farhan Zukri said...

lagu FIL by dato' CT memangdah international..hehe...aku cuma nak review artis2 (maknae) ni je..haha

Tia Ahmad said...

Ha,a meme lah. N lg 1, aku suke sgt2 rambut Nadhira lam vdo uh! Sempoi seyhh. =P

Farhan Zukri said...

pelik tp stylo?? hahaha

Daisypath Anniversary tickers