Wednesday 28 September 2011

T H E S I S | Sebuah Perjalanan

salam lewat malam semua...having supper eh? (too late for that dont ya think..huhu..ignore me)...speaking omputih terlebih time nih sebab baru dapat tau lecturer yang akan supervise aku punya proses pembuatan thesis..it's a 'yeay'? i guess?

OMAIGOD! OMAIGOD! OMAIGOD!
(kami punye tak laa setebal ni) =.="

untuk makluman, thesis aku berkenaan bahasa internet (slang / shortforms yang korang selalu guna dalam chat, comment, ape2 je secara online)..contoh: ROFL, FTW, LOL, TTYL, TTFN, GTG, & sebagainya..disebabkan online itu terlampau luas, aku kena pilih dan aku pilih Facebook...kawan aku yang dalan field yang sama pilih online gaming..aku still keliru sebenarnye sebab tak ramai guna (kalau ramai pun cuma aku yang tak perasan kot)..oleh itu, kalau korang online Fb & ade orang yang guna shorforms tu, sila printscreen  n inform aku..itu untuk sample of the study yang akan aku lampirkan dalam thesis aku..huhu..terima kasih kalau sudi bantu..kalau Fb ni gagal, aku mungkin kena tukar ke lain pulak (blog, twitter, skype, ape2 je)..itu la aku nak mintak tolong dari korang2 semua..huhuhu

*GOOGLE pun slanga internet jugak sebab ade yang gunakan 'google' daripada 'search'
contoh ayat:
A: do you know anything about this?
B: no!
A: well, go 'google' for it!

** si A gunakan 'google' untuk 'cari'...see??

p/s: aku bakal mulakan tweet; tweet dengan TWITTER dalam cuti sem nanti..hihihi..asyik tengok orang tweet je..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers